Bon dia i bon dimarts internautes. Escrivia Françoise Giraud que 'La dona serà realment igual a l'home el dia en què es nomeni una dona incompetent per a un lloc important'. Tot i el sarcasme de la periodista francesa, val a dir que si tenim en compte els primers mesos d'Ada Colau al capdavant de l'Ajuntament barceloní semblaria que la igualtat està cada vegada més a prop.
Només calia veure ahir la cara de pocs amics del conseller delegat de l'empresa organitzadora del Mobile World Congress, el qual es mostrava indignat per l'efecte de la vaga de metro i autobús d'aquesta setmana. Com ja dèiem en l'edició passada, els problemes se li acumulen a la líder de BComú, desbordada per les crítiques rebudes a causa de la inoperància a l'hora de gestionar aquesta crisi de "mobilitat".
La saviesa popular explica que "si no ets part de la solució, ets part del problema", i ara per ara els ciutadans de la capital catalana en pateixen la pertinaç sequera. És evident que qui fa vaga no és pas Colau, però aquesta supèrbia que l'acompanya sempre com un "escratxe" tampoc hi ajuda massa. Ara bé, l'oportunisme del comitè d'empresa dels treballadors del Metro demostra el poc sentit de país que tenen determinats representant sindicals.
Dilluns, passava pels micròfons de Catalunya Ràdio, el
secretari general de la Secció Sindical de la UGT al Metro. La intervenció de Carlos
González no fou lamentable, sinó el següent. Davant les preguntes dels contertulians sobre els sous de 29.000 i 33.000 euros fets públics per l'Ajuntament, no volgué entrar-hi i preferí anar-se'n per la tangent, mostrant un perfil baixíssim i argumentant que el veritable problema és la diferència amb el que cobren els directius de TMB.
L'espectacle doncs està servit i pot tenir conseqüències no només per la ciutat, sinó també pel país i en especial per aquells partits Flower Power que algun dia aspiren a materialitzar els móns de Iupi. Això és el que pot desprendre's de la plantada que el responsable del congrés feu ahir al no assistir a la inauguració i deixant entreveure que la dotzena edició podria migrar cap altres ciutats. De poc ha servit la inauguració de la línia 9 accelerada en bona part per les exigències de l'organització, ja que si la xarxa no funciona a ple rendiment de poc serveix.
Així, uns i altres demostren una manca de responsabilitat majúscula. Els primers per "anar de sobrats", i els altres per voler estirar més el braç que la màniga, tenint en compte que és de les poques empreses públiques on tot i la congelació salarial, no hi ha hagut acomiadaments ni retallades. Quelcom que hauria de fer reflexionar a ambdós perquè coneixent la importància del transport no es pot anar pel món fent xantatge aprofitant esdeveniments mundials que aporten feina i milions d'euros al territori.
En fi internautes, que déu ens agafi confessats, perquè pel que es veu aquí tothom vol la veritat, però ningú vol ser honest. I és que com deia Confuci; "No són les males herbes les que ofeguen la bona llavor, sinó la negligència del camperol."